maandag, oktober 30, 2006

005-logboek-dummy

De volgende vragen lieten me niet meer los. Hoe wil ik mijn logboek vormgeven? Gewoon een dummy (=leeg gebonden boek) kopen in de winkel? Of een multomap met wat dikker karton? Of zelf maken? Maar hoe doe ik dat dan?
Ik ben gaan zoeken op het internet, heb een grafisch vormgever geconsulteerd, heb een paar hoofdstukken van een boek over boekbinden gelezen en ik heb een neefje gebeld, die aan het leren is voor boekbinder. Het resultaat?
Afgelopen vrijdag ben ik papier gaan snijden. Misschien is het karton te dik, maar dat zal de ervaring leren. Moet roeien met de riemen die ik nu heb.
En het boek krijgt ook een eigen opberghoes van karton. Vang zo twee vliegen in één klap. Zelf een boek maken en zelf een boek binden! Nu de inhoud nog.

Geen opmerkingen: