zondag, januari 28, 2007

045-zondagsrust

Vier albums heb ik dit weekend volgeplakt. Buiten regent het weer. Er is te weinig daglicht om mijn tekeningen te fotograferen. En als ik naar de weersvoorspellingen kijk blijft dat de hele week zo. Balen! Had ik nu maar een privé-studio met mooi licht. Ik denk dat mijn tekeningen eigenlijk wel erg braaf zijn, te netjes, te precies. Maar nu voel ik dat ik mezelf dat moet bewijzen. Dat ik het kan. Dan kan ik het later ook loslaten. Maar ik weet nog niet wat ik morgen ga tekenen.

De zondagse rust werd vanochtend verstoord door een tegenstribbelend kleinkind dat door haar vader na een logeerbeurt in de auto werd gezet. Verder heb ik opgeruimd en administratie gedaan, lekker in de stilte. De schilder komt over twee weken en daarvoor moeten alle muren in de gang en hal leeg zijn. Alleen zoonlief moet zijn spullen nog opruimen. Ik hoop dat ik nu het goede voorbeeld gegeven heb, dat zegt veel meer dan wat voor woorden dan ook.

Geen opmerkingen: