maandag, januari 29, 2007

046-schaduwen

Op de tekenles heb ik een 'oud' werk verbeterd. Ik had november vorig jaar een tandenborstel getekend, die werd vastgehouden door een eendje. Afgelopen weekend merkte ik dat een schaduw ontbrak. Die heb ik nu toegevoegd. En omdat de voegen tussen de tegeltjes wat terugliggen, was ook mijn schaduw verkeerd. Ik merk dat ik liever naar waarheid teken, dan dat ik 'uit mijn hoofd' probeer te redeneren hoe de schaduw zou moeten lopen. Nu komt mijn ruimtelijk inzicht goed van pas, ha-ha.

Omdat er bij de tekenles goed licht is, heb ik meteen mijn vier tekeningen voor bij de gedichtjes gefotografeerd. Ik heb nog niet gekeken of ze gelukt zijn. Zonlicht achter wolken om tien uur 's ochtends is toch het beste licht. Ben benieuwd of ik nog foto's kan maken vóór 7 februari. Wel heb ik gemerkt dat een tekening niet helemaal klopt. In het gedichtje heb ik het over 'heel veel schoenen', terwijl ik maar twee paar getekend heb. Ik laat het maar zo.
Nog één tekening voordat ik mijn eerste gedichtenboekje af heb.

Geen opmerkingen: