vrijdag, maart 23, 2007

074-film

Woensdagavond hebben we gewerkt met Adobe Premiere Professional 2.0. Ik kreeg meteen weer zin om al die oude filmpjes weer eens op een goede manier aan elkaar te plakken. Vroeger heb ik met dubbel-8 gewerkt en ook echt geknipt en geschuurd en geplakt om een filmpje van een paar minuten te maken. Dat was nog eens werken!
Nu hoef je maar van alles op je werkblad te zetten, wat te mixen en te knippen en klaar is je film!

Voot het eindproject heb ik weer een nieuw idee. Wel vijf doeken (stof of plastic) maar daarop een silhouette van N. die een bal gooit of wegrent.. Dat silhouette is dan van niet doorzichtig materiaal (als ik doorzichtig plastic gebruik), zodat je door alle doeken/lagen heen het kind ziet wegrennen. Net zoals in een film. Of zoals in een klein boekje waarvan je de hoekjes ombladert, waarop een klein tekeningetje staat van een figuurtje dat wegloopt.

Dit weekend gaan we naar zee, dan kan ik mooi een filmpje maken van het kind tegen een rustig achtergrond. Nou nog mooi weer!

Geen opmerkingen: