zondag, juli 29, 2007

112-timing

Elke keer verbaas ik me over mezelf. In alle stress van het op reis gaan (wat neem ik mee- wat moet ik nog strijken?) zit ik nu rustig achter de computer. Alle foto's van de camerakaarten zijn weer op de externe harde schijf gezet én op een cd-rom. Het waren er weer duizend! En dat van een maand tijd. Afgelopen vrijdag heb ik nog een beeldig kaartje geaquarelleerd, van een bloeiende hosta met een felicitatie voor een oom en tante die 40 jaar getrouwd zijn. En ik heb voor tante een zwarte zijde sjaal met zwarte en twee tinten grijs gevilt. Dat was wel een beetje haastwerk, maar ik kon vanwege de wind niet buiten vilten, en in de keuken was het een beetje behelpen. Het resultaat is zoals altijd weer opvallend. En de nieuwe zeep die ik uit België heb meegenomen ruikt heerlijk (marseillezeep, zoals wij hier de vleoibare groene zeep kennen).

Zaterdag heb ik voor het sporten nog een tekening van twee hosta's gemaakt. Dat was iets te veel voor mijn Carpaal Tunnel Syndroom, maar ik heb het afgemaakt! De achtergrond heb ik verpest, het zij zo.

En nu ga ik mijn koffer vullen met luchtige kleding. Vanochtend bij de wandeling ben ik helemaal nat geworden. Het huis ruikt nu ook naar natte hond; even een wierookje aansteken. In Parijs wordt het maandag zeer aangenaam zomerweer. Het wordt 24-26 graden, af en toe een klein wolkje en droog! Hoef ik geen regenjas mee te nemen. Ben benieuwd hoeveel ruimte ik over heb in mijn koffer...

Geen opmerkingen: