donderdag, augustus 09, 2007

115-tuinschilderij

In een opwelling heb ik me zondagochtend opgegeven voor een workshop, tuinschilderij maken. Lekker met acryl aan de slag en wat reliëf aanbrengen. Het motief is een fantasiebloem. Vandaag heb ik mijn ogen goed de kost gegeven, want welke bloem ga ik dan schilderen? De regen komt met bakken uit de hemel, en vandaag is mijn eerste vakantiedag... Heb dus alleen maar naar bloemen in winkels gekeken. Ik twijfel tussen een roos en een hortensia.
Omdat het schilderij buiten gaat hangen, moet ik het eerst gronden met grondverf, ook de achterkant en het houten frame. Gelukkig heb ik in de kelder nog genoeg resten in potten staan.

Van mijn moeder kreeg ik een kaartje met zelfgetekende geaquarelleerde rozen (zonder envelop!). Dat is ook een hint. Waarom niet? Dan kan het schilderij (50x60 cm) in mijn secret garden hangen, want daar groeit nu alleen de braam en wat sedum. Laat ik maar eerst het schilderij maken.

Geen opmerkingen: