dinsdag, september 25, 2007

125-krabbels

Ik kan het niet laten. In mijn tekenboekje maak ik schetsen van wat ik om me heen zie. Ik merk dat ik er dan wel even de tijd voor moet nemen. Afgelopen zaterdag heb ik een dirigent, een operazangeres en een koor getekend. Het was prachtige muziek, en ik heb het tekenen als toevoeging gebruikt. Sommige mensen denken dat ik me verveel en dan teken. Maar dat is niet zo. Ik laat me meevoeren en ik merk dat als het tempo omhooggaat dat ik dan ook sneller teken.
Vandaag heb ik in de trein van Amsterdam naar huis een meneer nagetekend. En dat zonder te gummen. Hij heeft een beetje een raar oogje. Een trein is niet handig om in te tekenen. Het wiebelt teveel. Amsterdam blijft een heerlijke stad. Het wordt gauw tijd voor een hernieuwd bezoekje!

Geen opmerkingen: