dinsdag, oktober 09, 2007

127-overload

Meer ideeën dan tijd. Is dat een luxe of is het een time-managementprobleem of prioriteitenstellenprobleem? De afgelopen dagen heb ik weer zoveel indrukken opgedaan voor mijn kunstige leven. Het begon al met nadenken over een workshop voor mijn nichten. Toen een een workshop met papier, lijm, verf en natuurvondsten door Kristien DeVogelaere uit België. Dan het afgelopen weekend een dagje rondgelopen op het Textielweekend in Tilburg. Zeer inspirerend. Ook heb ik daar een uurtje onder leiding van Cherilyn Martin mogen oefenen met olieverfkrijt (Paint Sticks) en stof. En ik ben met een punchmachine (viltmachine) naar huis gegaan. Ik hoef nooooooit meer iets weg te gooien van wolletjes en stofjes. Met de punchmachine kan ik alles aan elkaar prikken. Ben zondagavond meteen aan de slag gegaan en heb kunstzijde verbonden met wollen draad en satijn. Je kunt er hele leuke broches van maken. Ik ga dit weekend aan de slag om iets voor mijn nichten te fabriceren. Als ik eerst naar een tentoonstelling ben geweest van een quiltgroep in Mönchengladbach!

Ook ben ik met mijn kadobon naar de kunstenaarsbenodigdheden geweest. Mijn vangst is: een veldezel voor aquarellen/pastel, een kwast van 50 euro, 2 grote vellen aquarelpapier van 600 gram, een boek over Yoga en tekenen (met leuke oefeningen) en een klein tekenboekje en kwastje. Van hebben, hebben, hebben... naar doen, doen, doen...

Het lukt me nog steeds niet om vlesskleur te aquarelleren. Ik denk dat ik wacht tot ik weer cursus heb. Misschien kan mijn leraar helpen...

Geen opmerkingen: