zondag, mei 18, 2008

183-tuin


Afgelopen vrijdag ben ik eerst naar mijn schildermaatje geweest. Hoewel het waaide zijn we toch haar tuin in geweest. Mét de tekenspullen. Ik heb er twee grotere en vier piepkleine tekeningen gemaakt met mijn non-permanent en tekenpen. Mijn tweede grotere tekening staat hierboven.
We hebben de goudenregen aandachtig bekeken en gefotografeerd. Hoewel ik er een aquarel van heb gemaakt, bevalt het me niet. Ik denk dat ik nóg sterker de essentie van de goudenregenboom moet vangen. Het plaatje is te saai, qua kleur en qua compositie. (Plaatje niet bijgevoegd)
Na het tekenen ben ik op een crematie geweest. Na afloop was ik heel erg moe.

De zaterdag hebben W. en ik wat spullen uit het huis van de overleden neef naar zijn broer J. gebracht. J. zit in een verzorgingstehuis, hij heeft MS, en heeft vroeger heel veel getekend. Zijn kamer hangt vol met pastellen en acrylwerkstukken. Ik denk dat ik hem nog eens een bezoekje breng. Misschien kan ik nog van hem leren.

Zaterdagavond waren we uitgenodigd voor een feest mét diner. Het is laat geworden, maar ik was vandaag toch gewoon om zeven uur wakker. Ben met de hond gaan wandelen en heb wat plantjes getekend met de non-permanent viltstift.

Geen opmerkingen: