dinsdag, juli 15, 2008

206-werkweekend


Het is een heerlijk druk weekend geweest vol kleinkinderen. Maar tekenen en schilderen is er toch bij ingeschoten. Terwijl het oudste kleinkind op het kinderdagverblijf zit, heb ik snel deze schets gemaakt van het jongste kleinkind. Omdat het direct met inkt gemaakt is, kon ik niet meer verbeteren. Haar rechteroogje is een beetje verkeerd uitgevallen.
Ik vind het nu nog steeds wonderbaarlijk dat ik meteen weer in de situatie kan stappen bij het zien van deze tekening. Ik heb er zelfs geen foto van genomen. Ik wil niet meer kunnen vergelijken met wat er was volgens het fototoestel. De camera misvormt mijn blik op de wereld. Naar waarneming tekenen geeft zoveel meer. Helaas bleef L. niet steeds in dezelfde houding liggen. Haar handje wilde nog wel eens verschuiven. Je leert er in ieder geval heel creatief door te zijn. Ik wil nog wel eens een tekening maken waarbij ik alle armbewegingen wil tekenen. Ik denk dat ik dan toch een soort film krijg.

Geen opmerkingen: