zondag, augustus 10, 2008

212-vakantie


We zijn alweer een paar dagen terug, en ik ben eerst eens door mijn foto's en films gegaan. Om weer te genieten, en om eens te bekijken wanneer we wat gedaan hebben. Achteraf had ik mijn weblog op het vakantiepark wel kunnen bijhouden. Er was gratis draadloos internet, maar dan moest ik wel eerst tien minuten fietsen en dan in mijn (ongezellige) eentje achter de computer zitten. Veel getekend heb ik niet, tenminste, niet zoveel als ik wel zou willen.
In de omgeving van het park in Frankrijk waren veel onkruiden in bloei. Bovenstaande kruipplant moet ik nog determineren.
Overdag heb ik gewandeld, op kleinkinderen gepast, en lekker buiten gezeten. 's Avonds was meestal iedereen weer aanwezig, meestal kookte mjin vader en drie keer zijn we uit eten gegaan.
Twee avonden heb ik met mijn moeder naar een aflevering van de serie "the private life of a masterpiece" van de BBC gekeken. Ook heb ik nog twee franstalige kunsttijdschriften gekocht, waarvan één met een dvd waarin Marc Folly een kunstwerk maakt. Wauw! Inspiratie genoeg. Nu nog de discipline en de tijd om er iets mee te doen.
Omdat W. en mijn ouders een dag eerder naar huis gingen, ben ik in mijn eentje, met de hond een toeristische route gaan rijden. Net voor België heb ik een lifter neegenomen. Hij bleek net zo oud als mijn zoon en had Kunst gestudeerd. Lekker praten over verf en kunst...
Op de terugweg ben ik nog even langs Vroenhoven gegaan om wat papier te kopen. Ik kan er weer tegenaan!. Ik heb me aangemeld voor vijf dagen schilderen in 2009 met Alvaro Castagnet. Maar eerst nog even oefenen.

Geen opmerkingen: