zondag, september 28, 2008

224-collage



Net terug van een paar daagjes in de Elzas. Lekker eten en lekker weer.

Mijn creatieve hart heeft genoten, mijn ogen hebben gekeken en gekeken. Eenmaal thuis wilde ik voor een vertrekkende collega nog iets persoonlijks maken. Het zou een collage worden. Mijn allereerste... Als ondergrond heb ik aquarelpapier gebruikt, 300 grams. Ik heb het papier en de stofjes met verdunde boekbinderslijm vastgeplakt. Een chinees gelukspapiertje met bladgoud bepaalde het hele werk. De rode inkt verspreidde zich tijdens het lijmen. Ik heb een blaadje uit een boek over Frontpage 95 gescheurd. De collega maakt websites en deze tekst leek me wel toepasselijk. Omdat hij ook mooie foto's kan maken heb ik een foto uit de Elzas gebruikt in deze collage. Mijn voet zie je twee keer terugkomen. Ook heb ik nog met aquarelverf wat nadrukken gelegd. Al met al, was ik er best tevreden over. Ik merk dan dat ik er dan moeilijk afstand van kan doen. Het oorspronkelijke werk is groter dan wat ik heb laten zien met het passepartout.

Mijn collega is er blij mee. Ik vind het jammer dat hij weggaat.

1 opmerking:

Anoniem zei

Nou, die collega ben ik dus ;)

En ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het cadeau dat ik van Patricia heb gekregen. Bovendien vinden Michelle en ik het werk dat Patricia op haar weblog presenteert ontzettend mooi.

Ook ik vind het erg jammer om van collega's afscheid te moeten nemen. Het RdMC was een hele fijne plek, waar ik altijd met plezier heb gewerkt.

Gelukkig is er internet, en ik ben ervan overtuigd dat ik met een aantal mensen zeker contact zal houden.

Patricia, bedankt voor je mooie cadeau!

Groeten van Marc