maandag, september 29, 2008

225-kumulus1

De zaterdagacademie is voor mij begonnen. Heb de eerste les gemist en ook het eerste huiswerk. De opdracht was een zittend model in lijn uit te beelden. Eerst in potlood... Dit heb ik op de intuïtieve manier gedaan. Omdat ik klaar was heb ik in mijn dummy de volgende tekening gemaakt.
Toen mochten we met houtskool werken. Eerst groot...
en in mijn dummy ook nog eens, wat kleiner. Ik heb problemen met het gebruiken van het hele papier. Mijn figuren staan netjes in het midden. De bedoeling is dat je van bovenaf tekent. Kijken naar de negatieve ruimte, zo snel mogelijk naar beneden. Om dan weer bovenaan te beginnen. Daarbij mag je gewoon corrigeren.


Als laatste oefening ging je met een brede kwast acryl aan de slag. Eerst met zwarte verf. Je merkt dat je dan ook geen details meer kan maken. Gebruik de breedte van de kwast. Daarna gingen we met een andere kleur erover heen. Daarmee leer je procesgericht te werken en niet productgericht... Je eerste tekening is nu verdwenen..


En hoewel het drie uur duurde, vloog de tijd voorbij. En we hebben een nieuw onderwerp.. Teken een object met lijnen. Tja, en wat voor een object zal ik eens nemen?

Geen opmerkingen: