maandag, oktober 06, 2008

227-kumulus2


In Maastricht werd afgelopen zaterdag veel aandacht besteed aan het huiswerk. Ik had als object gekozen voor een theepot. Hoewel niet alle opmerkingen van docent Joekie Rutten voor mij even vleiend zijn, kan ik er wel wat mee. Zij kan bijvoorbeeld heel goed zien wanneer ik geconcentreerd bezig was en wanneer ik er snel-snel mee bezig was.
Na het huiswerk gingen we aan de gang met door haar meegebrachte voorwerpen. Kijk maar eens naar de vaas hieronder. Met hootskool zoeken naar de juiste vorm en verhouding. Daarmee bepaal je de vorm. Het moet nu wel lijken. Voor de pauze gaf ze de opdracht om bij terugkomst naar je tekening te kijken. Je zou dan meteen kunnen zien wat er fout was. Op de volgende foto is dat mooi te zien. Je kunt ook zien hoe groot ik eerst begonnen ben (en hoe fout!) Ook had ze een schedel, een dooie kat, een gewei en een opgezette vos meegenomen. De fouten mochten we gewoon laten staan!

Als huiswerk mogen we weer een eenvoudige vorm tekenen, een vaas of een kopje. Maar het moet nu wel lijken...




Geen opmerkingen: