maandag, oktober 13, 2008

229-collages

Uitgangspunt voor de Zaterdagacademie derde les tekenen/schilderen was een tekening als huiswerk. De vaas vond Joekie te gemakkelijk voor mij, hoewel ik er nu nog een fout in zie (zie verkeerde ellips bovenkant vaas). De lijn halverwege had weg gemogen. Het deelt de vaas nu in tweeën. De bedoeling was om met gescheurde of geknipte tijdschriftknipsels de tekening opnieuw te maken met lijnen, tenmisnte gedeeltelijk. Ik heb me daar niet aan gehouden, omdat ik de armpjes op de volgende tekening leuker vond "staan". Het wordt nu een surrealistische serie.



Als huiswerk hebben we na de herfstvakantie weer een collage op. Mijn medecursist V. had een prachtig hoofd getekend en daar met doorzichtig papier overheen geplakt. Ook had hij een nieuwe lijn getekend met stippeltjes roze papier.

Afgelopen weekend heb ik het druk gehad met het in elkaar zetten van een Ikea-kast voor mijn boeken, wol en spullen van zoon-schoondochter. Ook zijn we (W. en ik) naar een verjaardag geweest, hebben we een aquareltentoonstelling bezocht in Mol en mochten we de kleindochters passen, waarvan er eentje ziek was.

Geen opmerkingen: