vrijdag, december 19, 2008

250-kerst2008

Fijne kerstdagen en een gelukkig, gezond en creatief 2009!

Deze aquarel heb ik op een half vel papier bij elkaar geëxperimenteerd.
Eerst heb ik het papier op mijn palet gelegd, zodat er vlekken opkwamen. Toen heb ik dezelfde inspiratie gebruikt van twee weblogs geleden. De bloemhoofdjes heb ik van rijstpapier gemaakt, geplakt met aquapasto.

En de Kerst? De kerstboom ligt nog buiten op het gras. Vanochtend heb ik al wat kerstinkopen gedaan. De familieleden zijn uitgenodigd. De hond liep vanochtend bijna tegen een auto op toen ze de weg wilde oversteken, maar verder gaat alles goed.

Morgen hebben we de laatste les op de zaterdagacademie. Vorige week heb ik mijn visachtige vorm afgemaakt. Iedereen was erg enthousiast toen de beeldjes met Italiaanse steenwas werden ingesmeerd. Er kwamen prachtige kleuren tevoorschijn!

Tijdens zijn tentoonstelling heb ik een bevriend kunstenaar gevraagd of hij het gat wil boren voor een staafje. Zodat het beeld rechtop kan staan. En ik kan dan eindelijk een goede foto maken. Hij wilde ook nog voor een voetstukje zorgen. Daarvoor kijkt hij in de afvalbak van de plaatselijke steenhouwer, overblijfselen van grafstenen en dorpels. Eigenlijk wil ik bij het hele proces betrokken zijn, maar nu is het Kerst en dan gaat iedereen z'n eigen ding doen.

Geen opmerkingen: