vrijdag, januari 09, 2009

254-crisis



Elk jaar, sinds 2003, maak ik een nieuw kalender van een oude kalender.
Al jaren vind ik een oude Porsche een van de mooiste wagens op de wereld.
Een kalender met oudere typen Porsches verbergt sinds 2003 een lelijk plekje in de keuken. Deze kalender was best duur. Later heb ik geen geschikte kalenders van dit formaat gevonden. De lelijke plek mocht niet opvallen.
De oplossing was simpel. Elk jaar tik ik de nieuwe data in strakke regels op een wit vel papier. Het weekend in rood, feestdagen in oranje.. Wat knip- en plakwerk en ik kan weer genieten van mijn Porsches. Als voorbeeld het plaatje van Maart.
Vandaag kon ik niet schilderen met mijn schildervriendin. MIjn auto deed erg raar, stotterde en hield in. Ik durfde niet verder te rijden. Ben regelrecht naar de garage gereden. Maar daar konden ze me pas 20 januari!!! helpen. De volgende garagehouder wilde me om 13.00 u wel ontvangen. Hij heeft de auto doorgemeten, en daar kwam uit dat het een mechanisch probleem was. Hij zou het brandstoffilter vervangen (was net 1000 km geleden gedaan). Ik ben ermee gaan rijden en vijftig kilometer verder heb ik nog geen onregelmatigheden gehad. Duimen dat 'ie het blijft doen.
Ondertussen was de verwarmingsmonteur bezig met de verwarming. Het expansievat was kapot, maar er zit nog erg veel lucht in de leidingen. Daar zijn we nu nog mee bezig ;-)
Daarvoor moet de stekker van de pomp eruit. Een kraantje moet je open draaien, en dan sputtert lucht en water eruit. Was alleen bij het weggaan vergeten de pomp weer aan te zetten. Tja, dan duurt het nog langer voordat het warm wordt.

Geen opmerkingen: