maandag, mei 18, 2009

286-tuintekeningen





Hier zijn ze dan, de beloofde tekeningen van plantjes uit de tuin. Van boven naar beneden een paarse sering, lelietje-van-dalen (in een bosje) en een nu voor het eerst uitbundig bloeiende blauwe regen, die zich om de grote eik in de achtertuin heeft geslingerd.
Ik heb ze met pen met zwarte Quick-inkt getekend en daarna met een kwastje met water "ingekleurd". Bij veel verdunning krijgt de zwarte inkt een gouden glans.
Nu heb ik spijt dat ik niet nog meer struiken en bomen heb vereeuwigd. De bloesem is al lang verdwenen. De bladeren van de hosta's worden nu al aangevreten door beestjes.
Ondertussen heb ik al mijn twaalfde slaaptekening gemaakt. Ik weet nu al dat het een heel dierbaar boekje wordt, dat zeker meegaat op single-vakantie.


Geen opmerkingen: