maandag, mei 18, 2009

288-stitchery

Een keer per jaar lukt het me meestal wel om naar de quilting bee te gaan. Dit is een bijeenkomst van (meestal) vrouwen op de eerste maandag in de maand. We laten dan elkaars quilts zien en meestal is er ook een gezamenlijk werkje. Dit keer (op vier mei) was dat "stitchery", een modern woord voor borduren met stik- en steelsteekjes. Je brengt eerst de tekening aan op een lapje stof. Daarna borduur je met twee draadjes DMC. Eventueel kun je ook met textielstift of oliekrijt nog wat kleur aanbrengen. Het is een heel commercieel gedoe, zoek maar eens met Google op "Tilda stitchery" of ga naar een weblog over Stitchery.

Ik heb gemerkt dat ik met steelsteekjes (dus steeds terugnaaien) beter uit de voeten kan. Ik heb hierboven gewekt met Blomstergaren (is Deens garen uit mijn archief) en heb ingekleurd met gewone pastel.

Mijn uitdagingen: zelf de tekening maken, en in plaats van "inkleuren" werken met een lapje stof als opvulling. Het is wel heel leuk om te doen.

Geen opmerkingen: