vrijdag, juli 03, 2009

303-parijs

Veertig jaar vriendinneschap heb ik gevierd met vriendin Y. in Parijs. Met de TGV vanuit Brussel. We logeerden in La Défense, het Pullmannhotel. En omdat Y. al zo lang niet meer in Parijs was, heb ik een rondje bekende gebouwen gedaan. We zijn naar de Eifeltoren en de Arc de Triomphe geweest.
We hebben tussen de menigte van de Sacre Coeur rondgelopen. We hebben de Place du Tertre bezocht en zijn met het treintje geweest. Na drie keer is het rondje Montmartre voor mij wel genoeg geweest. Het is nog steeds warm en loom weer.


In de reisuurtjes heb ik verder gewerkt aan mijn "Ochtenden".


Op de Trocadero waren Iraniërs aan het demonstreren tegen de verkiezingen in Iran. Ze hadden even van tevoren de groene ballonnen opgelaten, die je hier als kleine puntjes op de foto ziet. Het was niet prettig tussen de mensenmassa te moeten lopen. Even later kwamen duizenden skaters, begeleid door politie en ambulance door de straten. Parijs leeft, hoe later hoe intenser. Maar wij waren moe van het slenteren in de Rue Mouffetard, de Jardins de Luxembourg en des Plantes, in de straatjes van het Ile de la Cité, en van de warmte en al het lawaai.
Y. en ik zijn beide in Den Haag geboren, en in de grote stad opgegroeid. Maar sinds onze huwelijken (> dertig jaar ) wonen we op het platteland. We zijn gewend aan de rust en aan de vogeltjes in onze achtertuin. Na twee nachten en 2,5 dag Parijs was ik weer blij in mijn eigen tuin te zitten. Ik was alleen vergeten waar ik ook alweer mijn autosleutels had verstopt. Gelukkig heeft W. me opgehaald.

(Mijn weblog is nu net aangemerkt als spamweblog, en telkens moet ik een geheime code ontcijferen en intikken - heel vermoeiend)

Geen opmerkingen: