vrijdag, juli 24, 2009

312-naakten4

De laatste dag met hetzelfde model Carmen. Ik merkte dat ik vandaag niet echt een topdag had. Ik heb een willekeurige selectie gemaakt om hier te laten zien. Hierboven is een snelle schets van een haast onmogelijke beweging. Ze kon heel goed balanceren, een topprestatie!

Af en toe maakte ik op een 5 cm breed papiertje een tekening met de tekenpen.

Dit is weer een oefening met negatieve ruimte schilderen. Het was weer een onmogelijke positie, we moesten dus snel werken.

Een snelle schets. Leraar Michael Saran vond dit een prachtig plaatje. Inlijsten en ophangen zei hij. Het staat op een velletje van 15x25 cm. Hij vind het prachtig wat ik met zo'n hele dikke kwast kan doen!

Dit was mijn laatste tekening. Beetje experimenteren met pakpapier, tekenpen, witte en paarse pastelpotlood.
We kregen allemaal een officieel getuigschrift. Aan het eind hebben we elkaars werk nog bekeken. Er waren werkelijk prachtige tekeningen bij. Er loopt nog veel talent rond op deze aarde! Toen ik thuis kwam lag de nieuwste International artist (tijdschrift) in de bus. Mijn visuele leven gaat gewoon verder. Ik ben alweer plaatjes aan het schieten van donkere onweerswolken, die het land nu teisteren.

Geen opmerkingen: