maandag, augustus 17, 2009

317-tuinatelier


Afgelopen zaterdagmiddag zat ik met mijn moeder in de tuin. Die ochtend hadden we hard gewerkt in het huis, opruimen en weggooien. En omdat het nog steeds erg warm was, installeerden we ons in de schaduw. Een vaas met gerbera's en dahlia's was ons onderwerp. Maar ik wilde toch eerst zoonlief schilderen. Stiekem. Na een snelle tekening ben ik toch maar gaan schilderen. Dit keer had ik een wat vreemd palet gekozen, met verf van Blockx, Daler-Rowney en Winsor en Newton. Niet alle verf was goed vloeibaar, je zag daardoor een glimmende laag.
Helaas verschoof zoonlief steeds om de zon te pakken, en ook de hond bleef niet stilliggen. Mijn geheugen en improviseertalent werden aangesproken.

Het bezoek aan de craft show (www.craftparking.nl) was een groot succes. Het is heel leuk om al die enthousiaste mensen te zien die op wisselend gebied hun kunsten vertoonden. Er waren sieraden, heel veel sieraden, stoffen popjes, viltartikelen, mosaïek, recycle tassen van stof en van leer. Een paar designers, een wolwinkeltje, collagetechniek, veranderd porselein. Kortom, ideeën genoeg om ook mijn objects trouveés (?) eens uit de kast te halen. Nu de tijd nog.

Geen opmerkingen: