donderdag, april 15, 2010

387-experiment-en-digitaal

mens en omgeving, een interpretatie ....

Ergens in Westkapelle, op vakantie in 2009. Mijn zwarte auto staat links, ik sta rechts, klaar om over te steken.
Beetje ingezoomd.
Mijn gezicht is onherkenbaar gemaakt.
Aan de overkant staat mijn auto, hier wat ingezoomd.
Vol verbazing kijk ik de Google-auto achterna.
Dit is mijn auto gezien van de camera van de Google-auto.
In mijn auto zitten een slapend kleinkind (groen jasje) en een lezend kleinkind (in het roze erachter).
Na lang twijfelen grijp ik toch in mijn tas... ik sta nu aan de linkerkant van de foto..
en ik maak deze foto van de Google-auto, zie de camera op het dak (rode pijl).
De cirkel is nu rond.

Hoe ik aan deze foto's kom? Via Google Maps, kun je Streetview kiezen. Dat deed ik voor mijn eigen straat en kon zien hoe mijn echtgenoot voor de deur stond, en zoonlief aan het werk was bij het bedrijf erachter. Toen herinnerde ik me een dag in 2009 waarin ik zo'n auto heb gezien met een duits kenteken, Google Maps op de deuren geplakt en een camera op een statief op het dak. Zoonlief heeft mij toen geholpen om naar de bewuste straat op zoek te gaan. Ook benieuwd hoe jouw straat eruit ziet? Ga naar Google Maps, lees de handleiding en tik je straat in.

Geen opmerkingen: