donderdag, juli 22, 2010

410-aachen2

Ook de tweede dag was het heel warm, 33 graden, maar in de werkruimte was het lekker koel, omdat de ramen open konden. Ik ben verder gegaan met waar ik mee bezig was, gewoon lekker tekenen. Af en toe met een kwast water wat schaduwen aangeven. Ook heb ik af en toe een aquarel gemaakt, maar daarbij voel ik me nog heel erg onzeker. Wat schilder ik, de achtergrond of een schaduw? Meestal doe ik beide en dan krijg je gekke figuren. Ook verpest ik de tekening door er op het laatste moment nog een beetje verf aan toe te voegen met een afschuwelijk resultaat. Kijk maar naar de zittende figuur, daar heb ik nog een schaduw bij zijn hoofd gemaakt. Het lijkt wel een pruik.
De tekening met de drie figuren is best leuk geworden. Model Max heeft drie keer geposeerd, maar nu wil ik er nog iets bij tekenen. De wereldcup voetbalbeker? Een zittende figuur? Een boomstam?

Geen opmerkingen: