dinsdag, januari 29, 2013

648-Wiessler





Gisteren begon de tweedaagse workshop van Isabelle Wiessler. Deze dagen gaan we met 18 vrouwen aan de slag met draadjes en stoffen.
We leren steekjes maken, bijvoorbeeld kruissteekjes in de eerste foto. Hier heb ik twee lagen stof gebruikt.
We gaan vrij borduren op de naaimachine met behulp van Soluvlies (tweede foto), dit is een stof die verdwijnt als je het met lauw water wast. Mijn eigen inbreng was een klein fotootje van mijn oma en mijn moeder, waar ik een lijstje omheen heb geborduurd.
Ook combineren we handwerk met naaimachinewerk (foto's drie-vijf). Hier heb ik een fotootje van mijn moeder in het midden. Omdat ik Soluvlies had gebruikt als ondergrond moest ik veel naaien. Eigenlijk had ik de plaatjes voor het wassen moeten opspannen, nu zijn ze een beetje gekrompen en bubbelen de foto's van papier die als voorbehandeling een laagje acryl gel medium hebben. <wordt vervolgd>

Geen opmerkingen: