zaterdag, november 23, 2013

785-Sorry






De mensen die mij kennen weten dat ik NOOIT een muis vang in een muizenvalletje-oude-stijl. Mijn muizen worden gevangen in een blijf-leven-valletje. Daarmee heb ik al meerdere jaren tientallen muizen gevangen en weer uitgezet.
Afgelopen weken, net toen het weer eens ging vriezen, hadden we weer last van een knagende muis. Waar hij precies zat konden we niet zien, wél horen, ik werd er zelfs wakker van. Waarschijnlijk zat hij in het plafond in onze slaapkamer. Op zolder en in de dakkast achter ons bed zat hij niet. Ik heb toch maar mijn valletje gezet, met een verse boterham met pindakaas. Hoewel ik trouw ging kijken ben ik dat de laatste dagen vergeten te doen. En toen ik toevallig op zolder moest zijn (mijn winterjassen mochten weer naar beneden), zag ik de bosmuis zitten. Ik sprak nog tegen hem, maar hij bewoog niet. Oeps... Sorry... Na een tekening heb ik hem begraven...

Geen opmerkingen: