zaterdag, januari 11, 2014

809-kompas

 
Eigenlijk was het niet de bedoeling dat ik mee zou doen met de 'opdracht' om gezamenlijk dezelfde quilt te maken. Ik werk liever wat vrijer en met simpele motieven. Maar in het kader van 'opruimen en gebruiken wat je hebt' ben ik na de laatste quilting-bee toch gaan snuffelen in mijn grote lapjescollectie. Een quilting-bee is een bijeenkomst waar (meestal) vrouwen bij elkaar komen om elkaar hun laatste quilts te laten zien en om eraan te werken. In mijn stad gebeurt dat een keer per maand, en er komen 30-40 vrouwen. Ook is er altijd een winkeltje dat stoffen verkoopt. Omdat ik met restjes stof moet werken, heb ik geen flauw idee of ik genoeg stof heb, maar de uitdaging om te kunnen improviseren trekt me wel aan. De stoffen heb ik ooit, jaren geleden, als pakketje in de Elzas gekocht bij een Deens winkeltje en ik hoop dat ik er genoeg van heb om de quilt af te maken.
Nu nog even mijn vriendin C. om het patroon vragen, want ik weet niet hoe het verder moet..
 

Geen opmerkingen: