woensdag, januari 15, 2014

811-Food1


Dit jaar is het thema op Kumulus 'Food'. Een onderwerp waar ik heel wat kwijt over kan.
Voor mij is sinds mijn jeugd een enorme behoefte naar zoet ontstaan. Tegenwoordig ben ik verzot op pure chocola met en zonder nootjes. Af en toe komt er iets anders lekkers op mijn pad. Vorig jaar kreeg ik een doos vol braziliaanse toffees. Niet alleen de buitenkant was verrukkelijk om te zien, ook de smaak was zoals een toffee zou moeten smaken. De wikkels heb ik bewaard en heb er nu een collage van gemaakt op de naaimachine.

Helaas maakte ik de fout om het geheel licht te strijken, maar de warmte was genoeg om een paar wikkels te laten krimpen. Ai, daar ging mijn mooie vierkant.. Met reepjes van de doos heb ik uiteindelijk tóch een vierkant gekregen van 45 bij 45 cm. De ondergrond is een wat stijve vlieseline, die ik nog in de kast had liggen. Omdat het geheel niet goed wilde hangen, de vlieseline was te slap, heb ik het op een canvasdoekje van 40 bij 40 gelijmd met Mod Podge. Dat potje komt nog uit de erfenis van mijn moeder en nu ruikt mijn hele huis ernaar (het stinkt heel chemisch).
Op deze sombere dag word ik blij als ik ernaar kijk, het is zó zomers.

Geen opmerkingen: