zondag, april 06, 2014

853-SKSK




Dit zijn de eerste drie pagina's van mijn huiswerk. Ik zit weer op school, namelijk.
Sinds 4 april doe ik mee aan het eerste semester van de SketchbookSkool.
Mijn medestudenten komen uit de hele wereld. Op een besloten Facebookplek en op de online cursus zelf kun je je huiswerk uploaden. Je kunt al een dag besteden aan het lezen van al het commentaar. Volgens mij doen er zeker 500 mensen mee.
Door persoonlijke omstandigheden ben ik nog niet aan kleur toe, maar Experimenteren is een van de doelen die ik me gesteld heb. Het zijn zes weken, en je houdt een visueel dagboek bij, terwijl je ondertussen oefent met het tekenen en schrijven. Er zijn video's die je kunt bekijken en er zijn oefeningen. Elke week op vrijdag wisselt de leraar, met zijn of haar specialitiet. Tips en truuks krijg je ook van je medestudenten.
Om mezelf uit de 'comfort zone' te krijgen, heb ik een dagboek gekozen uit mijn collectie. Ooit aangeschaft in 2008 in Birmingham, Engeland, merk: Seawhite. Iets te dun papier om dubbelzijdig te kunnen gebruiken, daarom gebruik ik alleen maar de rechterpagina! 

Geen opmerkingen: