donderdag, mei 22, 2014

881-Maastricht


Afgelopen zaterdag ben ik naar Maastricht gegaan. Een Kumuluscollegaatje wilde op een terras even bijpraten en ik wilde de tentoonstelling in Centre Céramique over Japanse prenten zien. Ook bleek er een fototentoonstelling te hangen waar ik erg van heb genoten.
Ik was eerder dan afgesproken en ik had tijd om op de nieuwe loopbrug over de Maas (zal ongetwijfeld een naam hebben), drie vergezichten te tekenen met mijn Micron 08. De pen begint al een beetje te 'stotteren', maar dat is handig om dunnere lijntjes te maken. 
Het was warm en zonnig, maar door de wind waaide het koud. Bovendien heb ik er bijna twee uur gestaan. Was blij dat ik mijn vest bij me had!
Ook bij deze tekening twijfelde ik of ik er kleur aan zou toevoegen. Ook deze tekening heb ik aar gescand om het op een ander tijdstip te proberen. Maar dan wil ik wel printen op A4-aquarelpapier (weer een experiment).

Geen opmerkingen: