vrijdag, mei 23, 2014

882-DenHaag


Afgelopen zondag waren mijn vriendin Y. en ik op een treinreisje naar Den Haag, inclusief een High Tea bij Schlemmer. We zijn er beiden geboren, maar voor mij geeft Den Haag niet meer het 'ik kom thuis'-gevoel. Daarvoor ben ik er te lang weg. Ik zat in de derde klas van de HBS toen we gingen verhuizen. Mijn vriendin heeft er tot haar trouwen gewoond.
Voor mij is Den Haag een stad met persoonlijke historie vol belevenissen en familieverhalen.
We waren via Venlo gereisd, Y. stapt op in Boxmeer en ik kom uit het Zuiden. Om 13:00 hadden we de High Tea afgesproken, we kregen een bord vol lekkers, en om 13:15 hadden we het al op. Haha. Haagse porties! We zijn nog op de Antiekmarkt geweest en in het winterpaleis van Koningin-moeder Emma in Paleis Lange Voorhout bij een tentoonstelling van Escher. Wonderlijk mooi, het was zo lang geleden dat ik iets van hem gezien had. Helaas waren de meeste werken niet de originele, maar meer een foto ervan. Het gebouw was ook de moeite waard. Gek genoeg wist ik niet dat hij zo veel houtsnedes had gemaakt. Ik krijg er zelf ook zin in.
Omdat het zulk mooi weer was zijn we blijven plakken op het Plein. Gewoon een terrasje bij De Haagsche Kluis. Terwijl mijn vriendin de foto's van mijn vakantie bekeek, heb ik de tekening gemaakt met de Pigma Micron 08. Koning Willem de Eerste stond er met een hond aan zijn voeten. Het is gek, want ik zag iets onder zijn mantel, het kon geen schoen zijn. Het bleek dus later de staart van de hond te zijn. Jaja, als je het niet getekend hebt, heb je het niet gezien (een of ander spreekwoord). Helaas plakten de lindenbomen, want deze pagina blijft een beetje plakken. Ook nu weer twijfel om kleur toe te voegen.

Morgen maar weer eens met kleur spelen...

Geen opmerkingen: