donderdag, mei 29, 2014

887-tassencollectie

Bij het thema Verzamelingen van de Summerskool van de SketchBookSkool dacht ik meteen aan de tasjes die in mijn vitrinekast in mijn atelier staan. Tassen van mijn overgrootmoeder 'oma Moes' en van mijn grootmoeder 'oma Nonnon'. Volgens mijn vader was mijn overgrootmoeder erg zuinig, maar had ze wel een paar mooie stukken, zoals deze grote tas. De drie achterste tassen en handtas zijn van krokodil gemaakt. De ronde poederdoos van schildpad was van oma Moes en ik weet nog dat ze die gebruikte. Van wie het kleine beursje is geweest, weet ik niet, het zat bij de erfstukken van mijn moeder.

In een uurtje rond middernacht heb ik direct met aquarelverf en kwast deze tassen getekend en in verschillende lagen geverfd. Vooral de witte streepjes en stippen doen het glanzen.

Geen opmerkingen: