woensdag, juli 09, 2014

916-Veere


Deze had ik nog niet laten zien. Ik wilde iets met water doen en liep die dag toevallig in Veere, waar op de muur (zie pijl) een bordje staat hoe hoog het water stond tijdens de watersnoodramp in 1953, 31 januari-1 februari.
Omdat ik zelf geen goede foto had heb ik deze opgezocht op de website van de Campveerse Toren. De tekening is gemaakt met inkt van J. Herbin, in de kleur Blue Pervenche. Het is grappig hoe ik aan deze kleur kom. Ik was in een vulpennenwinkel in Tilburg, La Couronne du Comte. En ik had al inktpatronen in een gewenste kleur van J. Herbin in mijn hand, toen een man binnenstormde, twee doosjes meenam, betaalde en verdween. Ik dacht toen: dat moet een mooie kleur zijn. En dat is het ook. De inktpatronen zitten in mijn oude vulpen van de middelbare school, een Mont Blanc Carrera. Het ding valt helemaal uit elkaar en ik durf hem niet te vervoeren, maar op het juiste papier glijdt hij als vanouds. Hoeveel heb ik wel niet geschreven met deze pen!
Helaas is deze inkt niet watervast, dus het is voorzichtig aan met waterverf toevoegen..

Geen opmerkingen: