zaterdag, november 01, 2014

994-Waar-is-de-pen?







Het heeft me een paar dagen gekost om deze tekening te maken.
De opdracht voor SketchbookSkool was het maken van een (fictief) boekomslag. 
Omdat "Waar is de taart?" een door mij geliefd boek is, vol details en verhaallijnen, en geschreven en getekend door Thé Tjong-Khing met mooie dunne lijntjes, dacht ik: dat wil ik ook. Nadat ik een ruwe schets gemaakt heb van mijn eerste ideeën, heb ik in een nieuw groot schetsboek op A4-formaat, de uiteindelijke tekening gemaakt met een fineliner (0.1). De titel is met een 0.45 dikke fineliner getekend.
Daarna kwam het inkleuren met een beperkt palet aquarelkleuren. Deed ik ook wel lang over. Maar het resultaat is wel leuk, ben benieuwd wat mijn kleinkinderen hierover zeggen. En of ze de pen kunnen vinden.
Kijk ook eens op de website van Thé.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Patricia, gecondoleerd met je oom. Doordat
Dat bericht met tekening op fb terecht kwam ging ik nog
Weer eens even naar je blog. Wat is dat genieten....ik ben
Nu even blijven steken bij "waar is de pen"....ik heb hem niet
Gevonden, misschien op t reëel formaat van de zomer, wie weet.
De tekening is in ieder geval vreselijk goed en mooi en....
Tja geen woorden voor....fantastisch......dat moest ik toch even
Kwijt, en de titel ook met de hand getekend? Eerlijk ik kan nog
Geen lijntje schilderen....Zo fantastisch wat je doet....
En nog steeds heb ik fijne herinneringen! Liefs, en ik ga nog even
genieten van je blog....daag. ...hartelijke groeten van alice uit spanje