donderdag, januari 08, 2015

1023-BootKamp


Het regende de hele dag vandaag en om het een beetje vrolijk te krijgen (de kerstboom was weg mét al de lichtjes) ben ik maar met mijn gouache aan de gang te gaan.
Mijn huidige schetsboek is van Stillman & Birn, Delta met dik ivoorkleurig aquarelpapier.
Tja, en dan wil je natuurlijk wel met verf aan de slag. Mijn eerste tekeningen hadden er al een plekje in gevonden, maar het werd tijd voor wat water. Het papier bubbelt wel een beetje, daardoor krijg je ook schaduwen als je het scant.
Omdat ik de laatste drie cursussen gevolgd heb van SketchbookSkool kreeg ik de vierde cursus gratis. De naam van dit semester is BootKamp, en we gaan dingen herhalen van de vorige semesters. Ben benieuwd, want ik geloof dat we elke twee dagen een opdracht krijgen.
Het potlood is symbool voor de vrijheid van meningsuiting. In Parijs zijn gisteren 12 mensen doodgeschoten, die die vrijheid genomen hadden.

Geen opmerkingen: