dinsdag, april 21, 2015

1102-pioenrood



#sketchbookskool #SBSstretching #art4all
Er is weer een nieuwe cursus bij SketchbookSkool, Stretching. De eerste leraar is Jonathan Twinley. De opdracht was: maak wat inktvlekken en teken er iets omheen.
Ik vond het heel erg moeilijk. Maar een medecursist bracht me op het idee om een bloem te tekenen. Hierboven zie je twee pagina's uit mijn schetsboek. De rode vlekken kreeg ik door een tissue met inkt tussen de pagina's te leggen en het boek dicht te klappen.
Omdat ik zondag bij een uitvoering van mijn vader was heb ik zijn gitaar rond zo'n vlek getekend. De groep waar hij bij hoort heet: de Spetters. Op de terugweg ging ik bij een vriendin langs. Daar was die nacht de hond overleden. Die heb ik maar rondom een zwarte vlek getekend. De volgende dag zou mijn moeder 80 geworden zijn als ze nog had geleefd. Voor haar heb ik een pioenroos getekend. Met inktstaafjes van Derwent heb ik de twee rechterroosjes ingekleurd.

Geen opmerkingen: