donderdag, februari 04, 2016

1253-nogmeer-knipknip


 
(klik erop om te vergroten)

#ExpressingwithSBS 
Het eerste plaatje is een engelse versie van mijn scharencollectie.
Het tweede plaatje heb ik in Photoshop gewijzigd, zodat de scharen wat meer tussenruimte kregen.

Hoe heb ik dit gedaan?
- Heb een tekening op A3-formaat gemaakt.
- omdat ik geen A3 scanner heb, heb ik er een foto van gemaakt.
- foto bewerkt in Photoshop, Image, Adjustments, Levels om beter contrast te krijgen; daarna nog Filter, Sharpen.
- foto op A4-formaat afgedrukt.*
- Met rode pen de tekst erbij geschreven.
- weer gescand, en er dit plaatje van gemaakt.

* voor de tweede illustratie gaat het hier verder
- Alle scharen heb ik één voor één uitgeknipt met de lasso en op een eigen Laag/Layer gekopieerd.
- op een nieuw witte Layer heb ik de scharen opnieuw gearrangeerd, zodat er meer ruimte kwam tussen de scharen.

Bedenkingen
- sommige scharen zijn te klein geworden; andere weer te groot. Zou misschien in Photoshop gewijzigd kunnen worden.
- De tekst zou ook in een paar lagen/layers gezet kunnen worden. Die zou ik apart kunnen scannen van mijn eigen handschrift.

zie ook mijn vorige blog

Geen opmerkingen: