zondag, februari 07, 2016

1255-staartmees

(klik op de foto's voor een groter beeld)



Ze waren er weer; had hun zenuwachtig gekwetter al een paar keer afgelopen week gehoord. Meestal zaten ze hoog in de bomen en kon ik hen alleen herkennen omdat ze met de hele familie waren, en allemaal een lange staart hadden. 
De staartmezen kwamen vanmiddag op bezoek.
Het was erg druk op mijn voederstation; elke seconde landde er wel een vogeltje op de voederbloempot. Terwijl ik me daarover verbaasde - wat weten vogels van de naderende storm op carnavalsmaandag - kwamen ze met minstens vier aangevlogen.
Het ging allemaal heel snel, maar ik had nog tijd om (iets te onderbelichte) foto's te maken. 
De japanse kers, Prunus Nigra, begint al een beetje te bloeien, en even verderop staan er ook witte bloemetjes op een struik; geen flauw idee wat dat voor struik is.

Geen opmerkingen: