maandag, februari 22, 2016

1261-sketchcrawlAmsterdam

(click for a larger version) (the film on YouTube from Koosje Koene)
#SketchBookSkool #art4all
Gisteren gingen deze elf dames en een heer naar het Tropenmuseum in Amsterdam om te tekenen.
Van links naar rechts: Koosje, Frans, Dagmar, Gertie, Christine, Gwenaelle, Annette, Andie, Linda, Lydia, Barbara (Babs) en mijzelf.
Voor een filmpje over de groep en Dagmar door Koosje Koene, klik hier.
 
Yesterday we had a sketchcrawl in Amsterdam. In the afternoon we were, from left to right:
Koosje, Frans, Dagmar, Gertie, Christine, Gwenaelle, Annette, Andie, Linda, Lydia, Barbara (Babs) en myself.
For a film about this group and Dagmar by Koesje Koene, click here.
 

Eerder die dag ontmoetten we elkaar (behalve de familie Koene) bij Café Loetje tegenover het Centraal Station. Daar hebben we op elkaar gewacht, Dagmar kwam helemaal uit Noord-Duitsland en had 4,5 uur gereisd! Verder kwamen we uit Heemstede, Rotterdam, Den Bosch, Groningen, Swalmen, Leverkusen (Duitsland) en Amsterdam.

In the morning we met (no family Koene) in Café Loetje, near the Central Station. We waited until everybody arrived. Dagmar came from the north of Germany and travelled 4,5 hours by train. The others came from Heemstede, Rotterdam, Den Bosch, Groningen, Swalmen, Leverkusen (Germany) and Amsterdam.


In het Tropenmuseum heb ik maar een klein deel van de collectie gezien. Deze keer, want ik kom er nog wel een keertje terug, heb ik rondgekeken op de Nederlands-Indië-tentoonstelling.  Op zoek naar herkenning en verbindingen. Er was zoveel te tekenen!
Op de website van de collectie van het Tropenmuseum kwam ik ook nog een foto tegen van mijn overgrootvader Willem Burer (als jonge man!). Ik ben geboren op zijn verjaardag en ik heb hem nog gekend..

In the 'Tropenmuseum' I only saw a little part of the collection. This time (I definitely go back an other time), I only watched the Netherlands Indie-part, our colonial history. My parents and family are born there. I was searching for recognition and connections..
So much to draw! On the website of the Tropenmuseum I found this picture of my great grandfather Willem Burer (so young!). I was born on his birthday and I met him occasionally.



Geen opmerkingen: