woensdag, maart 02, 2016

1267-GeldOpDeGrond


Er ligt geld op de grond, zie je de briefjes liggen? Geen echt geld hoor, maar speelgoedgeld. 
Afgelopen zaterdag en zondag heb ik op de jongste twee kleinkinderen gepast en ze hebben overal mee gespeeld! Vooral het vader-en-moedertje is altijd favoriet.
's Ochtends hadden ze nog tennisles en daarna gingen ze los. Eerst boven, later beneden.
De donkerbruine ribfluwelen poppenwagen (voor 5€ op een rommelmarkt gekocht) kan ook een vijfjarige houden, dus extra pret! De leren tas op de grond is van mij geweest, nog uit de tijd dat ik netjes moest zijn (voor insiders: Cabouchon). De tas die aan de wagen hangt vond mijn vader nog in zijn schuurtje, gevuld met sjaaltjes, nog van mijn moeder. Haar geur zit er ook nog steeds in. Ondertussen zijn er ook nog kanten reepjes uit haar collectie bijgekomen. De meisjes verzinnen er telkens andere kledingstukken van. De kanten windselen kunnen schoenen worden, of armversieringen.
De stoffen pop is er een van vier, ooit in de aanbieding gekocht; twee meisjes en twee jongens met kleren die uit kunnen.

Als je dagen achter de computer zit, is het ook wel eens fijn om met pen en inkt te werken. Helaas is het nu weer tijd voor het volgende project, een textielproject!

Geen opmerkingen: