dinsdag, augustus 02, 2016

1354-ontwerpen

Dit zijn ze dan, mijn nine-patches waar ik het gisteren over had (zie vorige blog). Negen vierkantjes aan elkaar genaaid tot een vierkant en dan middendoor gesneden tot vier nieuwe vierkanten. Als je het niet snapt begrijp ik dat. 

Dit is een vierkantje.

Toen kwam de vraag: hoe maak ik ze dan aan elkaar? Het logeerbed dient even als ontwerptafel. Ik heb de 48 vierkantjes op 3 manieren gelegd. Hierboven zie je er twee. De derde manier gaat het worden, maar dat laat ik de volgende keer zien.
De stof heb ik drie jaar geleden gekocht bij Nogo, Jalan Danau Tamblingan 104 in Sanur op Bali. Prachtige fijngeweven katoen, die lijkt op de vier keer zo dure Oakshott Fabrics!
Ondertussen gaat de klucht met het verdwenen internet gewoon door. Het is af en toe heerlijk om beheerst boos te worden op de KPN, heb nu zowel Escalatieteam als Netwerkbeheer in verwarring gebracht. Ik kan voorlopig vooruit met een noodoplossing, maar ik wil graag de oude situatie terug.

Geen opmerkingen: