zondag, november 06, 2016

1428-marmeren


Dit is Lucine Favero van Portugal. Ze maakt heel bijzonder gemarmerd papier. Het is gewoon verslavend om naar het maken ervan te kijken. Helaas was haar Engels niet goed genoeg voor een conversatie. Maar de standhouder van Damen Papier (in Den Haag) kon toch af en toe wat uitleggen. Er werd spontaan geklapt toen ze het uiteindelijke vel papier omhoog hield. Helaas heb ik er geen foto van gemaakt.
Afgelopen zaterdag mocht ik weer een treinkaartje 'opmaken'. Dit keer ging ik naar de Boekkunstbeurs in de Pieterskerk in Leiden. Ook dit jaar was het weer een race tegen de tijd waardoor ik eigenlijk maar alles half gezien heb. Ik begrijp niet waar mijn liefde voor papier vandaan komt, maar hier was een hele kerk vol met mensen die hun liefde ervoor toonden. Van drukkers tot verzamelaars van bijzondere uitgaven, van illustratoren tot kunstenaars met unieke artist books, van papierverkopers tot geitenleervellenhandelaren. Het was zó inspirerend dat ik op de terugreis eerst alle foldertjes heb bekeken voordat ik mijn breiwerk weer oppakte. 
En zoals altijd krijg je een boekje dat je nog zelf in elkaar moet zetten. Dit keer ga ik iets heel nieuws proberen te maken. Wordt vervolgd..

Geen opmerkingen: