zaterdag, november 19, 2016

1441-treindag


Vandaag ben ik 'even' op en neer geweest naar Amsterdam, een cadeautje ophalen bij nicht P. Helaas was de rit langer dan normaal; werkzaamheden op het traject. Kon ik mijn tekening afmaken en aan mijn aapje werken, lees: breien.
Ondanks de regen en hagel heb ik toch genoten, Amsterdam neemt toch een speciaal plekje in, in mijn hart. Maar in de binnenstad is het echt druk, daar moet je niet wezen. Heb nog een prachtige Sinterklaas met zijn roetveegpieten ontmoet in een leuk winkeltje, Knutsel en Frutsel, bij het Hoofddorpplein in de buurt. Even later zag ik ze 'vluchten' voor de hagel en regen naar een andere winkel.
Op de terugweg zat ik naast een mevrouw, die kinderdekentjes haakte voor een goed doel in Israël. En zo zaten er twee oma's te handwerken, pratend over textiele werkvormen, die onze kinderen en kleinkinderen op school nooit onderwezen hadden gekregen. Toen we het hadden over het verven met uienschillen kwamen we erachter dat verven met scheerschuim zo goed werkt omdat er wellicht aluin in zit. Dit zorgt ervoor dat een verfbad blijvend is.

Geen opmerkingen: