zaterdag, november 26, 2016

1447-eerste-advent



Het was weer tijd voor een rondje fietsen. Ditmaal had ik mijn 'zinnen' gezet op de Weinachtsmarkt in Grefrath, in Duitsland, ter hoogte van Venlo de grens over.
Van tevoren had ik me voorbereid door de route op een papiertje aan mijn stuur te plakken. Niet echt professioneel maar wel handig. Een paar graden boven nul, beetje tegenwind en af en toe de zon. Het waren in totaal toch 60 kilometer fietsen, en ik heb gemerkt dat mijn zebra-winterjas mijn warmte niet naar buiten kan afgeven. Ik was van binnen helemaal nat! Gelukkig heb ik mijn rit wel goed doorstaan. Het ging van de Prinsendijk, via de grensovergang bij de Witte Stein door het Munitiedepot. Ik heb er zeker vijf damherten gezien! Dan door Bracht naar Natt en Gier, via Breyell naar Lobberich en dan naar eindbestemming het Freilichtmuseum in Grefrath.
Ik ben er al vaker geweest, maar nooit op klaarlichte dag, het miste daardoor wel een beetje sfeer. De aangeboden kunstwerken waren van hoge kwaliteit.
Op tijd terug, ik wilde voor het donker thuis zijn. De terugweg ging gedeeltelijk hetzelfde, maar nu ben ik vanaf Bracht via Ast en Genholt door Brüggen naar huis gereden. Het viel me op hoeveel landbouw er nog in deze gebieden is!

Geen opmerkingen: