vrijdag, december 09, 2016

1459-hand




Het roodborstje bovenop mijn middelvinger is nog geen centimeter groot!
Het was het laatste dat ik wilde doen aan mijn hand-quiltje voor Grenzenloos.


Het hele doekje is ongeveer 20 bij 24 centimeter. Het werd uiteindelijk een verhaal over mezelf. De drie stoffen in de achtergrond zijn uit de begintijd van mijn patchworkcarrière (wat klinkt dat ;). De hand zelf slaat op alle handen die ik voor collega's heb geappliceerd op feest- en afscheidquilts. Het is geknipt uit een wasdrogerdoekje dat een paar jaar geleden ontstaan is tijdens experimenteren met acrylverf. De uitgestanste handjes zijn van onze tentoonstelling in Wilwerwitz, Enscherange. De kantjes komen uit de vrouwelijke erfenissen van mijn familie. De gestreepte zijde is van Els van Baarle, de doorzichtige felgekleurde stof is van Malfroy uit de Elzas.
Ik vond dat een roodborstje niet mocht ontbreken, vandaar deze subtiele variant.

Geen opmerkingen: