woensdag, december 14, 2016

1464-babyboom


Deze tekeningen heb ik gemaakt voor een vriendin, die binnen drie weken twee keer oma werd! De ouders van het eerste kindje zijn gek op het spel Pokémon Go en ik heb vier figuren uit dat spel nagetekend. Mijn kleindochter van elf kon me precies zeggen welke de belangrijkste zijn. Na het tekenen heb ik ze gescand en digitaal ingekleurd. Achteraf denk ik dat het eenvoudiger is geweest om gewoon die figuurtjes van internet 'af te halen', want het inkleuren nam nog wel even tijd in beslag, in een koude computerruimte is dat niet altijd een pretje. Het heeft me in ieder geval wel weer wat oefentijd geboden; ik werk nog steeds met Photoshop 5 en weet nog steeds niet wat het pakket allemaal kan.
Toen ik de gekleurde versie had afgedrukt heb ik met kleurpotlood nog het kindje ingekleurd.
De onderste rij tekeningen heb ik na het afdrukken op (te) glad papier ook ingekleurd met kleurpotlood. De bever en het bootje zijn symbolisch voor zijn ouders, de bal heb ik erbijgevoegd. Omdat het losse tekeningen waren kostte het nog wat moeite om de boot te laten vasthouden door het kindje. Ben benieuwd wat de nieuwe ouders ervan zeggen; mijn vriendin was er blij mee.

Geen opmerkingen: