dinsdag, december 20, 2016

1469-treinhobbels

Afgelopen zondag reisde ik van Amsterdam naar Swalmen. Ik begon 18:00 bij het beginpunt van tramlijn 1 in Osdorp de Aker. Een kwartier later (het was al donker) werden we verzocht de tram te verlaten omdat er een ongeluk gebeurd was en de tram niet verder ging. We konden teruglopen naar het Surinameplein en daar verderreizen over de Hoofdbaan???? Ik ben maar achter iedereen aan gegaan en kon met tramlijn 17 naar het Centraal Station gaan. 
De volgende hobbel was dat er geen treinen reden tussen Amsterdam Centraal en de Bijlmer.
Ik moest met de Metro! En met mij nog velen. Het duurde toch zeker 20 minuten voordat we ondergronds bij de Bijlmer aankwamen.
Nog een grote hobbel: de Arena was net uitgelopen en alle supporters moesten in die hallen naar hun treinen en metro's. Het was haast beangstigend, zoveel mensen waren er. 
Een geluk bij een ongeluk: ik kwam in de trein naar Venlo terecht. Ik hoefde dus niet over te stappen in Utrecht.
De laatste hobbel: een plekje vinden in de trein.. 
dat was gelukt en 21:20 werd ik in Swalmen opgehaald door manlief!
De tekening is gemaakt met een Faber Castell metallic pen (1,5).

Geen opmerkingen: