woensdag, mei 24, 2017

1601-beestenboel

Gisteravond hoorden we wat in de keuken, we zagen ook iets bewegen.
Ja, hoor: een muis in huis. Hij zat in de aardappelmand waar ook wat walnoten in een plastic zak opgeborgen zijn. Mand naar buiten! Helaas bleef het geluid.. de muis zat tussen de bakspullen en had aan een siliconen bakmal geknaagd en aan een walnoot.
Omdat het al erg laat was hebben we het beest naar buiten gejaagd.

Ondertussen had ik wel het valletje gezet en vanochtend zat er een muis in.
Tijdens Ajax-Manchester United hoorde ik in de woonkamer ook geknaag.
En toen zag ik twee muizen lopen. O nee, eentje bleef in de woonkamer en de ander ging de keuken in en verdween...
Raadsel, raadsel, waar komen ze vandaan?
Nog een extra val gezet, dan maar
Muis twee heb ik inmiddels vrij gelaten (drie kilometer verderop).
De hele dag heb ik de keuken lopen poetsen. Moet ik nu weer opnieuw beginnen? 
De tijd zal het leren. 

1 opmerking:

Els zei

Hmmmmm vorige winter hadden we ook ineens muizen hoewel er TWEE katten in huis zijn !!!
Wel één dode muis gevonden, maar noooooooit één gevangen in een val !