maandag, juni 05, 2017

1613-engeland4

Jammer, jammer, de vakantie is weer voorbij.
Met z'n vijven hadden we een taxi gepakt van ons hotel tot St. Pancras in Londen. Een rit die drie kwartier duurde. De chauffeur nam in Londen minder drukke wegen, eerst in Mill Hill, toen in Camden. Wil het nog even opzoeken op de kaart. Er waren Victoriaanse huizen en typische cottages met en zonder vakwerk. En dan al dat groen, heerlijk! En klimrozen tegen de gevels... 
we hadden nog wat tijd voor boodschappen, souvenirs en een theetje. 
Het was erg druk met Eurostarreizigers. Ik maakte de fout om mijn telefoon nog op mezelf te dragen en wat ponden in mijn bloeszak verstopt te hebben. Ik werd bij de controle helemaal betast en gescand. Mijn telefoon mocht in een megakratje in haar eentje door de scanner. Maar het leukste vond ik nog de paspoortcontrole. Je scant je paspoort en de poortjes gaan open. Dan moet je jezelf laten 'fotograferen'. Daarbij zet je je bril af. En als je foto klopt met die van je paspoort dan gaat het volgende poortje open. Wat een vertrouwen in de techniek! Ik had een ander rijtuig dan mijn tantes en achternicht, maar in Brussel zagen we elkaar weer. Na het afscheid reisde ik verder met de IC naar Luik. Pas na Brussel Centraal kon ik zitten. Om 20:40 werd ik opgehaald en ik kon manlief overhalen om nog even een terrasje te doen in de zon.

Geen opmerkingen: