zaterdag, september 09, 2017

1676-verfdag2

Dit proeflapje heb ik de eerste dag gemaakt van viscose jersey met indigo, een roestige staaf en bladeren uit mijn tuin. Het strak omwikkelde stofpakketje heeft vijf uur gestoomd en af en toe overgoten door azijn (5%).
De kleur van deze sjaal is licht blauwgrijs. De bladeren zijn van de wilde roos en de wilde braam uit eigen tuin. De sjaal is gemaakt met de 'iron blanket'-methode.
Morgen wil ik nog experimenteren met eucalyptus van de bloemist  (overgoten met heet water omdat ze helemaal verdroogd zijn) en met de bladeren van de wilde aardbei.
Ook zijn dan de pakketjes klaar van mijn jurk; een voor-, een achterpand en de mouwen. Het beleg dat ik al had geverfd in het indigoblauw is op miraculeuze wijze verdwenen. Ik was voortdurend wat kwijt vandaag. 

Geen opmerkingen: